Navigatie                     

Info UOC

Având în vedere unele informații false care au circulat în media clasică și în social media, vă aducem la cunoștință faptul că, în acest moment, nu se confirmă faptul că studenții de la Universitatea „Ovidius” din Constanța au intrat în contact cu persoana depistată cu COVID-19.

Conducerea UOC a hotărât prelungirea termenului de desfășurare a activităților didactice în medii virtuale până la data de 31.03.2020.

Totodată, s-au aprobat noi măsuri, după cum urmează:

• Întreruperea activităților cu publicul din secretariatele facultăților. Studenții din cadrul ciclurilor de studii de licență, masterat și doctorat, care au solicitări urgente, în perioada 12.03.2020-31.03.2020, se vor adresa secretariatului la adresa de e-mail oficială. Răspunsul la solicitări se va transmite pe cale electronică, în termenul legal.

• Limitarea circuitului documentelor prin desemnarea unei singure persoane, din fiecare structură, care va depune la Registratura UOC documentele o dată pe zi.

• Transmiterea unor tutoriale cu privire la utilizarea mediilor virtuale de predare-învățare.

• Activitățile de cercetare și de studiu individual se vor desfășura conform programului de lucru obișnuit.

Reiterăm apelul către toți membrii comunității academice (personal didactic, didactic auxiliar, administrativ, studenți, masteranzi, doctoranzi și rezidenți) să respecte cu strictețe recomandările anterioare de igienă individuală și colectivă.

De asemenea, reiterăm apelul către toți membrii comunității academice să evite deplasările, în țară și în străinătate, în zonele în care au fost confirmate cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19.

Comitetul de Urgență al Universității „Ovidius” din Constanța a decis suspendarea tuturor lucrărilor practice și a cursurilor care se desfășoară în spitalele partenere, în perioada 9.03.2020-31.03.2020. Măsura vizează facultățile cu profil medical, iar pregătirea studenților urmează să se desfășoare fie în spațiile didactice din afara spitalelor, fie prin diseminarea cunoștințelor utilizând instrumente digitale de comunicare. Măsura vine în continuarea deciziei Consiliului de Administrație al UOC, cu numărul 229, din 25.02.2020, prin care s-au suspendat stagiile clinice de Boli Infecțioase pentru 30 de zile.

Decizia a fost adusă la cunoștința corpului academic de către decani, directori de departamente și organizații  studențești, pentru a fi aplicată începând de mâine, 9 martie.

Comitetul face un apel către toți membrii comunității academice (personal didactic, didactic auxiliar, administrativ, studenți, masteranzi, doctoranzi și rezidenți) să respecte cu strictețe recomandările anterioare de igienă individuală și colectivă.

UOC a adoptat noi măsuri de prevenire a răspândirii infecției cu COVID - 19

 

În ședința de astăzi, 10.03.2020, Senatul UOC a aprobat, la propunerea Consiliului de Administrație,  în contextul măsurilor adoptate la nivel național pentru reducerea riscurilor de răspândire a infecției cu noul Coronavirus, limitarea temporară, în perioada 11.03.2020-22.03.2020, a activităților didactice față în față. 

În intervalul 11.03.2020-15.03.2020, facultățile urmează să demareze și să implementeze procedurile de trecere la mediul de predare virtual.

Totodată, în intervalul 11.03.2020-22.03.2020, facultățile vor pune în aplicare următorul plan de măsuri, aprobat prin HCA nr. 254 din 10.03.2020:

  1. Trecerea progresivă a activităților didactice în mediul online:

Etapa I

  • Utilizarea și de către studenții din cadrul programelor cu frecvență a platformei de E-learning a UOC, în cazul facultăților cu programe ID-IFR similare;
    • Transmiterea materialelor didactice în format electronic prin mijloace digitale de comunicare și păstrarea dialogului profesor-student în cadrul aceleași platforme;

Etapa a II-a – Utilizarea următoarelor platforme în actul didactic:

  • Platforma de E-learning a UOC și în cazul facultăților care nu au programe ID-IFR;
  • Microsoft Teams pentru membrii comunității academice care și-au creat deja conturi gratuite de Office 365;
  • Skype și Webex pentru restul categoriilor de colegi și studenți.
  • În această perioadă, nu se vor cuantifica absențele la activitățile didactice față în față. 
  • Achiziționarea de urgență a materialelor suplimentare de dezinfecție.
  • Intensificarea activităților de igienizare a tuturor spațiilor de învățământ și cazare ale UOC.
  • Amplasarea de covorașe și soluții dezinfectante în toate zonele de acces ale instituției.
  • Sistarea și reprogramarea tuturor evenimentelor științifice, cultural artistice și sportive care implică invitați/participanți din afara universității.
  • Interzicerea accesului tuturor vizitatorilor în căminele UOC.
  • Se recomandă tuturor cadrelor didactice, studenților, personal didactic auxiliar și nedidactic să evite deplasările, în țară și în străinătate,  în zonele în care au fost confirmate cazuri de îmbolnăvire cu COVID - 19.
Stimați colegi,
Stimați studenți,
 
Suntem în perioada în care alegem direcția Universității noastre pentru următorii patru ani. Una dintre prioritățile mandatului meu a fost întărirea imaginii și a încrederii în UOC. Consider că am reușit, împreună cu echipa mea și împreună cu voi, membrii comunității, ca UOC să fie cea mai mare universitate de la Marea Neagră. În acest mandat, fără echivoc, Universitatea și-a deschis larg porțile către comunitatea locală, națională și internațională, devenind un reper și un partener solid pentru stakeholderii noștri. Fac un apel către viitorii candidați să gândească cu celeritate mesajele, pe care le diseminează sau pe care le vor disemina în campanie, și să respecte mediul academic în care se află. Consider că nu ne face cinste împrumutul de instrumente de campanie din zona politică. Îmi doresc, pentru binele acestei universități, o dezbatere onestă, fără atacuri la persoană și fără informații false. Îmi doresc o dezbatere cu argumente. Fac un apel și către votanți, să se informeze, să consulte surse veridice și să-și exprime opțiunea în cunoștință de cauză. 
 
Vivat, Crescat, Floreat, UOC!
 
Prof.univ.dr. Sorin RUGINĂ,
Rectorul Universității „Ovidius” din Constanța

Info UOC - Meniu