Poliția Universitară
Agent Șef Adjunct Călin Marian
din cadrul Poliției Municipiului Constanța, Compartiment Poliția de Proximitate, cu punct de lucru: Instituțiile de Învățământ Superior din Constanța
Birouri:
Bulevardul Mamaia, Căminul C2, Parter
Zona Pescărie, Căminul FN2, Etaj 2
Contact:
Apeluri de urgență - 112
Dispecerat Poliția Municipiului Constanța – 0241/665050
Polițistul de Proximitate este polițistul care în zona de activitate va cultiva contactul strâns cu populația, cu agenții comerciali și Instituții. Polițistul de Proximitate acționează, în primul rând preventiv, acesta inițiază proiecte orientate către siguranță și promovează astfel încrederea populației în activitatea poliției.
Conceptul Poliției de Proximitate provine din Statele Unite ale Americii, Canada și alte state anglo - saxone și constituie, în esență, o tentativă socială globală de luptă împotriva infracționalității și de prevenire a acesteia la nivel local;
În urmă cu 40 de ani, organizația polițienească începea să beneficieze de evoluția tehnologică (mașini, telefoane, radio). Această evoluție a dus la reducerea contactului și la o distanțare dintre Poliție și cetățeni. Mulți oameni se simțeau abandonați în fața pericolelor vieții cotidiene, iar astfel, s-a cerut în consecință o prezență mai accentuată și vizibilă a Poliției în stradă. În marile orașe Europene începând cu anii ‘70, ca reacție la această cerere, a apărut Poliția de Proximitate;
Contactele mai strânse, dintre polițiști și cetățeni, au creat mai multă încredere, au îmbunătățit sentimentul de siguranță și au dus la o colaborare mai bună care a avut la rândul său drept consecință eficientizarea muncii polițiștilor.
Obiectivele vizate de Poliție |
Așteptările societății |
Să prevină infracționalitatea și pericolele pentru a face astfel să dispară sentimentul de nesiguranță al cetățenilor. |
Să știe ce face Poliția |
Să ia toate măsurile posibile pentru scăderea infracționalității și reducerea riscurilor. |
Să vadă în poliție un partener |
Să învețe populația să evalueze corect infracționalitatea și să-și înfrângă sentimentul de teamă. |
Ca poliția să cunoască și să ia în considerare nevoile imediate ale cetățenilor. |
Să reducă teama manifestată de populație prin încurajarea unui comportament și a unor acțiuni de prevenire. |
Ca poliția să fie prezentă în scop preventiv. |
Eliminarea structurilor și factorilor ce favorizează infracționalitatea și situațiile de risc. |
Ca poliția să realizeze că siguranța nu este reflectată exclusiv de statistica infracționalității. |
Promovarea colaborării dintre populație și poliție. Încurajarea cetățenilor să informeze cu simț de raspundere poliția, atunci când află de comiterea unei infracțiuni sau de existența unui pericol. |
Ca poliția să contribuie la rezolvarea problemelor de siguranță ale cetațenilor. |
3. Legătura cu membrii comunității ovidiene
Polițistul de Proximitate stabilește și menține legăturile dintre poliție și populația din sectorul sau de activitate.
Furtul de și din autoturisme poate fi evitat:
Furtul din camera de cămin poate fi evitat: